Beste patiënten,
Wij hebben als huisartsenpraktijk maatregelen genomen om alle vragen te kunnen beantwoorden en om alle zieke mensen het beste te kunnen helpen. Hoe gaat het er bij ons in de huisartsenpraktijk aan toe: Wij vragen u niet zonder te bellen naar de praktijk te komen. De praktijk functioneert nu met een beperktere capaciteit. Het is belangrijk dat we telefonisch kunnen inschatten of u een besmettelijke ziekte heeft.
Alle Nederlanders die klachten krijgen van hoesten en/of koorts en/of benauwdheid moeten thuisblijven en uitzieken. Neem alleen contact op als u ernstige symptomen ontwikkelt.
Patiënten die te ziek zijn om naar de praktijk te komen, zullen wij thuis bezoeken, zo nodig in beschermende uitrusting. Indien er beschikbare middelen zijn zullen we proberen een videoconsult (beeldbellen) tot stand te brengen. Een andere mogelijkheid is een telefonisch contact met de dokter.
Er wordt door de huisarts alleen op strikte indicatie getest. Bij klachten kunt u zich bij de GGD laten testen op afspraak. Bel hiervoor het nummer: 0800-1202. Wij zorgen er als praktijk voor dat wij te allen tijde op de hoogte zijn van de nieuwste richtlijnen van het RIVM en de GGD, en zullen hier ook naar handelen.
Er bestaat geen behandeling voor het Coronavirus. De huisarts kan u helaas ook geen medicijnen geven om het ziektebeloop te bekorten. Een ziekteduur van één tot twee weken is niet ongebruikelijk. Het is wél de taak van de huisarts om te beoordelen welke patiënten meer hulp nodig hebben en verwezen moeten worden naar het ziekenhuis.
Wij als dokters, verpleegkundig specialisten en assistentes doen onze uiterste best om deze Coronacrisis het hoofd te bieden. Het kan helaas wel voorkomen dat u langer moet wachten dan u van ons gewend bent. Wellicht dat uw vragen al beantwoord kunnen worden door te kijken op de volgende websites: https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus
Wij wensen iedereen het beste, houd het nieuws in de gaten!